1399/12/01 14:16

جلسه لیدرشیپ در تهران زمستان 1399

رهبری؛ هنر انگیزه دادن به گروهی از افراد برای اقدام در جهت دستیابی به یک هدف بزرگ است.
رهبری توانایی یک فرد یا گروهی از افراد در نفوذ و هدایت پیروان یا اعضای سازمان است. درواقع رهبر می کوشد تا مقدمات پیروزی را برای یک تیم و یا سازمان فراهم کند؛ رهبران به خود و دیگران کمک می‌کنند تا کارها را به درستی انجام دهند. آن‌ها مسیر را تنظیم می‌کنند و یک دیدگاه الهام‌ بخش ایجاد می‌ نمایند.
در پرشین وی نیز رهبران همواره در تلاش هستند تا اعضای مجموعه خود را به مسیر صحیح هدایت کنند تا همگی به مسیر و هدف مشترکی که دارند دست پیدا کنند. اگر بخواهیم به وظایف رهبران پرشین وی اشاره کنیم،‌ چند مورد از اصلی ترین آن ها را در زیر آورده ایم؛

انگیزه بخشی
یکی از وظایف رهبران پرشین وی انگیزه بخشی است. یک رهبر می داند چگونه بهتر از دیگران انگیزه ایجاد کند. این یکی از وظایف اصلی آنها برای هدایت افراد است. از طریق انگیزه بخشی، یک رهبر همکاران خود را به اهداف، انرژی و پتانسیل حرفه ای شان هدایت می کند.

این یک ویژگی بسیار مهم در یک رهبر است. شما باید با تیم خود صحبت کنید، از آنها سوال بپرسید، اجازه دهید آنها صحبت کنند، گوش دهند و آنچه را که لازم دارند درک کنند. رهبری تنها حرف زدن و دستور دادن نیست، بلکه گوش دادن و ایجاد فضای مناسب برای هر یک از اعضای تیم فراهم کردن است.

خدمت به عنوان یک رهبر
این شخص باید در خدمت تیم باشد. اعضای گروه باید احساس کنند که حمایت رهبر خود را داشته دارند و اطمینان داشته باشند که ابزار مورد نیاز برای انجام کار درست در دسترس آنهاست، 

همدلی و همدردی
یکی از ویژگی های اساسی هر رهبر که به دنبال موفقیت است دقیقاً هوش هیجانی است، این توانایی که غالباً ذاتی است؛ باعث می شود که رهبران خود را به جای دیگران قرار دهند، نگرانی های آنها را درک کنند و مشکلات شان را حل کنند.
رهبران رازهای تجارت خود را می دانند و بنابراین می توانند با مشتریان و اعضای تیم خود همدردی کنند. این همدلی باعث الهام گرفتن و ایجاد پیوندهایی می شود که در نهایت منجر به موفقیت می گردد.

خلاقیت
تعریف رهبری نیز باید با خلاقیت همراه باشد. رهبران خوب می‌توانند محیطی ایجاد کنند که تمام اعضای تیم خود را تشویق کنند تا مهارت‌ها و تخیل خود را توسعه دهند تا بتوانند به پروژه مشترک و چشم‌انداز شرکت کمک نمایند.

نظرات

نظر شما جهت ثبت نظر خود در وب سایت عضو شوید
برچسب ها :